piątek, 15 stycznia 2016

Z życia kawosza

Hej !

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam kawę. Najlepiej taką zrobioną u siebie w domu. Nie posiadam ekspresu. Lubię poeksperymentować z kawą tak aby była smaczniejsza i cieszyła oko. Postanowiłam więc zakupić małe urządzenie. Jest nim spieniacz do mleka firmy HOFFMAN ze stali nierdzewnej. Zakupiłam go na allegro. Koszt to ok 40 zł bez przesyłki. Długo szukałam odpowiedniego spieniacza. Miałam taki mały na baterie ale niestety nie spisał się zbyt dobrze. Ten natomiast jest rewelacyjny ! 


Nie wymaga dużego wysiłku, a piana z tego dzbanka wychodzi wyśmienita. Wystarczy tylko nalać odpowiednią ilość mleka i podgrzać zwyczajnie na kuchence. 


Następnie przykrywam go pokrywką z ruchomym sitkiem zakończonym małą gałką. Aby ubić pianę należy energicznie przesuwać gałkę w górę i w dół. 




 Następnie w oddzielnym naczyniu zaparzam kawę i słodzę cukrem (wg uznania na dwie kawy daję gdzieś około 3 łyżeczek). Do przygotowanych szklanek wlewam przygotowana pianę, a następnie powolutku wlewam kawę. 

I GOTOWE ! 



Prawda że proste ? Można z góry posypać jeszcze cynamonem bądź kakao :) SMACZNEGO  !

A Wy macie jakiś fajny sposób na robienie kawy ? Chętnie poczytam :)

2 komentarze: